Direktlänk till inlägg 5 september 2016

En anlægsgartner skabte min drømmehave

Av Susanne Mikkelsen - 5 september 2016 08:18

Jeg elsker at hygge i min have, men hader at luge ukrudt og slå græsplæne? What to do? Well, jeg valgte at spørge en anlægsgartner til råds. Hun foreslog mig at at anlægge en have, som krævede et minimum af vedligeholdelse, så jeg slap for at bruge tid og kræfter på alt det kedelige. Løsningen  involverede blandt andet ukrudtsduge, flis, granitskærver og masser af bunddække, som snyder ukrudtet for det livgivende sollys.


Jeg er overlykkelig for resultatet. Hun hjalp mig med at træffe de helt rigtige beslutninger. Min have er blevet præcis som jeg drømte om. Masser af blomster afstemt efter både farve, sæson og form. Nu har jeg et væld af blå og lilla blomster krydret med lidt hvidt det meste af året. Åh, jeg elsker det - rhododendron, akelaje, lavendel, skilla, hyacinter, krokus, storkenæb ... jeg kan slet ikke få nok af blomster i de blå/lilla nuancer :)


Faktisk var det lidt af en tilfældighed, at jeg konsulterede en anlægsgartner. Jeg fandt en side, hvor man kan bede om 3 tilbud fra anlægsgartnere, så det prøvede jeg af - mest fordi det var helt gratis, og der var ingen købetvang, så jeg tænkte, at det var et forsøg værd. Det har jeg bestemt ikke fortrudt. Faktisk var alle 3 bud rigtig inspirerende, men jeg valgte af praktiske årsager den gartner, som boede tættest på mig. Hun har været forbi et par gange for at se til det hele og sikre sig, at alle de nye planter ikke lider nød.


Hvis du er interesseret, kan hun hjælpe med masser af andre gode idéer til din have fx hvis du gerne vil have en rigtig hyggekrog på din terrasse. Hun kan også hjælpe med en total makeover af din have, hvis du skal have sat skik på et tilgroet areal, klippet græsplænen, fældet træer, klippet hækken eller andet, som er ved at tage magten i din have. Eller måske drømmer du om at flot og stilrent indgangsparti med en flisegang og trappetrin i brosten lagt i et spændende mønster? Der er kort sagt ikke det, som en professionel anlægsgartner kan hjælpe dig med i din have :)


 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Susanne Mikkelsen - 5 maj 2019 12:37

Trænger væggene i dit hjem til at blive frisket op med ny maling? Vil du fjerne den gamle maling først, er der flere forskellige metoder, som du kan tage i brug, men den mest effektive metode  er nok at slibe malingen af. Der findes som sagt også and...

Av Susanne Mikkelsen - 25 februari 2019 19:26

Der findes stadig mange autoværksteder, som er uafhængige til trods for, at rigtig mange værksteder i dag er medlem af en kæde. Mange af disse værksteder er mærkeuafhængige, hvilket vil sige, at de som udgangspunkt servicerer alle bilmærker. Det ka...

Av Susanne Mikkelsen - 6 december 2018 11:42

Kender du det, at man kommer til at starte på en ny krimiserie midt inde i serien? Hvor træls kan det ikke være, at der bliver refereret til tidligere ting, som hovedpersonen har oplevet, hvor man føler sig helt tabt, fordi man ikke har læst bøgerne ...

Av Susanne Mikkelsen - 6 december 2018 11:36

For lægfolk kan det være svært at vide, hvad forskellen er på en hovedentreprise, en totalentreprise og en fagentreprise.   En hovedentreprenør har det overordnede ansvar for et byggeprojekt. Hovedentreprenøren påtager sig ansvaret for fagentrep...

Av Susanne Mikkelsen - 24 november 2018 13:56

Man skal være autoriseret elinstallatør for at udføre rigtig mange el-opgaver. At uddanne sig til elinstallatør tager to år, når man er uddannet som elektriker. På uddannelsen man blandt andet om love og regler, projektering, økonomi og ledelse, så p...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards